A "City motor" névre keresztelt program-ötletem már nagyon régóta vissza-vissza tért a gondolataimban. Egy felülnézeti kalandjátékról van szó. Azért a City nevet kapta, mert először egy városi környezetben játszódó történetet képzeltem el. Ironikus módon a tesztprogram egy erdőben játszódik. :) Továbbá azért nevezem motornak, mivel úgy terveztem, hogy a játék lehető legtöbb adatát külön konfigurációs adatbázisban tároljam, így egyszerűen egy "megjelenítő" programmal kezelni tudom őket és így egyetlen alap programból, mindössze a grafika, a szöveg és az összefüggések megváltoztatásával elméletileg több, különböző, de ugyanolyan stílusú játékot lehet készíteni. Tehát ilyen szinten nézve egyfajta kalandjáték editornak is lehet tekinteni. A fő cél azonban nem ez, hanem magának a játéknak az elkészítése volt. A grafikai megjelenítéshez a régi X-Com: UFO sorozat taktikai részének grafikáit vettem alapul, ami szerint a grafika 32x40 pixeles mezőkből épül fel, melyek izometrikus elrendezésben kapcsolódnak egymáshoz. Ezáltal a megjelenítés térbelinek tűnik. Kezdetben, saját munkám megkönnyítése érdekében az UFO grafikájával dolgoztam, de természetesen a készülő játék később már saját grafikával rendelkezett volna.
Kezdetnek készítettem egy többé-kevésbé teljes terepszerkesztőt, amivel a játék alap felületét, a terepet és mezőinek tulajdonságait állíthatjuk be, majd mindezt fájlba mentve a tesztprogrammal körbejárhatjuk nagyjából olyan grafikai környezetben, ahogy az a későbbi programban lesz. A tesztprogram lehetőséget nyújt "élőben" megfigyelni az álatal írt Eyescan rutin működését, amivel a karakter szeme elé kerülő dolgok valamennyire életszerűen válnak láthatóvá. Az ismeretlen terület vaksötétbe burkolózik, míg már belátott, de pillanatnyilag nem megfigyelt terület tompa színeivel olyan érzetet nyújt, mintha a karakter elemlámpával mászkálna az éjszakában. Eredetileg csak annyi volt a tervem, hogy a még fel nem derített mezők ne legyenek láthatók, de ez az elemlámpa-effektus a program összeállítása közben véletlenül merült fel és érdekességként benne hagytam.
A programot a régi DirectX Creatorral írtam Windows XP alá, de szerencsés esetben futnia kell a modernebb Windowsok alatt is. A kipróbálható tesztprogram és a hozzá kapcsolódó adatfájlok egy ZIP archívumban letölthetők az alábbi webcímről:
http://www.migzuzmo.hu/blog/city-teszt.zip
Az archívumot bárhová kitömörítheted. A futó programból a Pause/Break megnyomásával léphetsz ki.